Smluvní podmínky programy pro děti
Smluvní podmínky účasti na dětských programech
Tyto smluvní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti mezi poskytovatelem a zákonným zástupcem dítěte (objednatelem) v souvislosti s přihlášením a účastí dítěte na jakémkoliv programu pro děti, který pořádá poskytovatel. Podmínky jsou vydány v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Přihlášením dítěte na program objednatel potvrzuje, že se s těmito podmínkami seznámil a souhlasí s nimi.
1. Smluvní strany
Poskytovatel:
Vlasta Traganová
se sídlem 5. května 5002/7, Ostrava-Třebovice, 722 00
IČO: 19475241
E-mail: sepsemproradost@seznam.cz
Web: www.sepsemproradost.cz
Objednatel:
Zákonný zástupce dítěte, který podává přihlášku a jedná ve věci účasti dítěte na programu.
2. Přihlášení k programu
Přihlášení se provádí prostřednictvím elektronické přihlášky na webu poskytovatele (www.sepsemproradost@seznam.cz). Zasláním řádně vyplněné přihlášky vzniká mezi poskytovatelem a objednatelem závazný smluvní vztah. Na jeho základě obdrží objednatel podklady k platbě. Úhradu je třeba provést do 7 kalendářních dnů od obdržení pokynů, není-li dohodnuto jinak.
Pokud objednatel neuhradí částku v této lhůtě, má poskytovatel právo rezervaci místa zrušit a nabídnout ji jinému zájemci. V takovém případě však i nadále platí storno podmínky – tedy pokud objednatel neoznámí včas zrušení účasti podle níže uvedených lhůt, poskytovatel je oprávněn uplatnit odpovídající storno poplatek.
V případě, že bude program hrazen třetí stranou (např. zaměstnavatelem), platí stejné podmínky – včetně lhůty splatnosti a pravidel rezervace.
3. Cena programu a rozsah služeb
Cena programu je uvedena vždy u konkrétní akce na webových stránkách poskytovatele. Cena je považována za uhrazenou v okamžiku jejího připsání na účet poskytovatele. V případě, že objednatel zaplatí poskytovateli za tentýž program omylem vícekrát, oznámí tuto skutečnost poskytovateli písemně e-mailem a doloží ji kopiemi platebních dokladů. Poskytovatel v tomto případě vrátí objednateli chybně uhrazenou částku, poníženou o náklady (např. bankovní poplatky), bezhotovostním převodem bez zbytečného odkladu.
Cena obvykle zahrnuje:
program a vstupy na většinu atrakcí při konání akce v areálu Skalka Family Park
stravování (dopolední svačina, oběd, odpolední svačina, pitný režim),
pojištění
Doprava na místo konání a zpět, nebo jiné doplňkové služby nejsou součástí, pokud není výslovně uvedeno jinak.
Po celou dobu trvání akce je zajištěn odborný dozor kvalifikovanou osobou v oblasti předškolní a mimoškolní pedagogiky. Na organizaci akce se mohou podílet i asistenti bez pedagogického vzdělání, vždy pod přímým dohledem poskytovatele.
Začátek a konec programu je uveden vždy u jednotlivě vypsaných akcí na webových stránkách poskytovatele.
4. Změna programu
Poskytovatel si vyhrazuje právo změnit místo konání nebo obsah programu z důvodů vyšší moci nebo jiných okolností, které nebylo možné předvídat.
V takovém případě bude objednatel bez zbytečného odkladu informován. Nesouhlasí-li objednatel s touto změnou, je poskytovatel povinen vrátit částku uhrazenou objednatelem, poníženou o případný počet již absolvovaných dní na programu, a to bez zbytečného odkladu.
5. Zrušení ze strany objednatele a storno podmínky
Objednatel může zrušit účast dítěte e-mailem na adresu poskytovatele (sepsemproradost@seznam.cz). Rozhodující je den doručení e-mailu.
Storno poplatek se počítá následovně (den zahájení programu se nezapočítává):
30 a více kalendářních dní před začátkem – bez storno poplatku.
29–15 kalendářních dní před začátkem – storno poplatek 50 % z ceny programu.
14–7 kalendářních dní před začátkem – storno poplatek 80 % z ceny programu.
6 a méně kalendářních dní před začátkem nebo během programu – storno poplatek 100 %.
Rozdíl mezi uhrazenou částkou a storno poplatkem bude vrácen zpět na účet objednatele bez zbytečného odkladu.
V případě nevyčerpání některých služeb (např. pozdní příchod, absence aj.) nevzniká objednateli nárok na vrácení částky.
Ve výjimečných případech může Poskytovatel po individuálním zvážení rozhodnout o prominutí nebo snížení storno poplatku. Toto rozhodnutí je plně v kompetenci Poskytovatele.
Při včasném zajištění (alespoň 3 dny předem) vhodného náhradníka objednatelem se storno poplatek neúčtuje. O této skutečnosti je objednatel povinen poskytovatele písemně informovat a o vhodnosti náhradníka rozhoduje poskytovatel.
- Storno poplatky slouží k uhrazení všech vzniklých nákladů poskytovatele po přihlášení dítěte objednatelem na program (pronájem prostor a vstupy na atrakce, strava, pojištění, nakoupené pomůcky...).
6. Zrušení ze strany poskytovatele
Poskytovatel si vyhrazuje právo zrušit účast dítěte v těchto případech:
dítě vážně narušuje průběh programu (např. krádež, násilí, opakované porušování pravidel),
nesprávné nebo neúplné údaje v přihlášce,
zdravotní nebo psychické důvody, které brání začlenění dítěte do programu,
akutní onemocnění nebo výskyt parazitů (např. vši).
V těchto případech nevzniká objednateli nárok na vrácení zaplacené částky.
Poskytovatel může program zrušit také v případě nenadálých okolností v důsledku vyšší moci, které znemožní jeho konání (např. epidemie, přírodní pohroma, nedostatečný počet přihlášených dětí). V takovém případě bude objednateli vrácena poměrná část ceny.
7. Zdravotní a bezpečnostní podmínky
Objednatel přihlášením dítěte na akci potvrzuje, že je platně očkováno dle platné legislativy. V případě, že toto prohlášení nebude pravdivé a v důsledku toho vznikne poskytovateli jakákoli škoda, náklady nebo sankce ze strany správních či jiných orgánů, zavazuje se objednatel tyto náklady poskytovateli plně uhradit.
V případě zjištění známek akutního onemocnění nebo výskytu vši dětské si poskytovatel vyhrazuje právo nepřijmout dítě k programu až do plného uzdravení, a to bez možnosti uplatnění jakýchkoli finančních nároků ze strany objednatele.
Poskytovatel nenese odpovědnost za ztrátu, poškození nebo odcizení osobních věcí účastníků. Doporučujeme, aby děti nenosily cennosti ani větší množství peněz.
V případě potřeby je možné s poskytovatelem individuálně dohodnout předání a uschování léků či jiných nezbytných předmětů, avšak pouze za předpokladu, že poskytovatel disponuje vhodnými podmínkami pro jejich bezpečné uložení a řádnou péči. Poskytovatel nezaručuje a nepřebírá odpovědnost za věci, které nejsou dohodnuty jako předměty svěřené k péči.
Zakázané předměty: alkohol, drogy, zbraně (vč. airsoft), pyrotechnika, časopisy či předměty s erotickou tematikou, elektronika jako tablety, notebooky aj.
Objednatel uděluje poskytovateli výslovný souhlas s tím, že v případě důvodného podezření na závažné porušení pravidel (např. držení nebezpečných předmětů, odcizení věci apod.) může být provedena kontrola osobních věcí dítěte, a to vždy za přítomnosti vedoucí osoby a s maximálním ohledem na důstojnost dítěte. Tento postup slouží výhradně k ochraně bezpečí všech účastníků akce.
V případě, že bude při kontrole osobních věcí dítěte zjištěno závažné porušení pravidel (např. držení nebezpečných nebo zakázaných předmětů, prokázané odcizení cizí věci apod.), si poskytovatel vyhrazuje právo informovat zákonné zástupce a v odůvodněných případech také Policii České republiky.
8. PRAVIDLA AKCE - Účastník programu je povinen dodržovat následující pravidla. Jejich porušení může být důvodem k napomenutí, podmínečnému nebo úplnému vyloučení z programu bez nároku na náhradu ceny programu.
Pohyb a bezpečnost
Účastník se pohybuje pouze ve vymezených prostorách pod dohledem vedoucího. Ve vnitřních prostorách platí zákaz běhání a jiného rizikového chování. Během programu mimo areál se účastník drží u skupiny a neodděluje se bez povolení.
Chování k ostatním a majetku
Účastník se chová ohleduplně a s respektem ke všem osobám, zvířatům a prostředí. Zákaz fyzického i psychického ubližování, nadávek, nevhodného chování či manipulace s cizími věcmi. Úmyslné poškození nebo ztrátu majetku je účastník (resp. zákonný zástupce) povinen nahradit, pokud se na škodu nevztahuje pojištění.
Zakázané předměty a látky
Na program je zakázáno přinášet a užívat: alkohol, cigarety, drogy, omamné nebo psychotropní látky, zbraně, nože, zápalná zařízení, erotické materiály nebo jiné nevhodné předměty. Držení nebo použití těchto věcí je důvodem k okamžitému vyloučení účastníka z programu.
Stravování a hygiena
Jídlo se konzumuje pouze na místech k tomu určených. Účastník má zajištěný dostatečný pitný režim a dbá o osobní hygienu a čistotu prostředí. Vlastní potraviny smí dítě přinést jen se souhlasem vedoucího.
Zdraví a zdravotní stav
Účastník je povinen neprodleně nahlásit jakékoliv zranění, nevolnost či zdravotní obtíže. V případě vážnějšího onemocnění nebo úrazu si zákonný zástupce dítě bezodkladně převezme. Zákonný zástupce je povinen zajistit dítěti vhodné oblečení a vybavení podle povětrnostních podmínek a charakteru programu.
Organizační pravidla
Účastník se řídí pokyny vedoucích a dodržuje denní režim. Úmyslné narušování programu není tolerováno. Pozdní příchody nebo jiné změny je zákonný zástupce povinen nahlásit.
9. Reklamace
V případě, že služby neodpovídají dohodnutému rozsahu, má objednatel právo podat reklamaci e-mailem. Poskytovatel je povinen se jí bezodkladně zabývat a zajistit nápravu, je-li oprávněná.
10. Odpovědnost za škody
Objednatel odpovídá za škody, které dítě během programu způsobí z nedbalosti či úmyslně. Pokud se škoda nevztahuje na pojištění dítěte, je objednatel povinen škodu uhradit do 10 kalendářních dnů od jejího vyčíslení.
11. Osobní údaje
Osobní údaje poskytnuté objednatelem jsou zpracovávány v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů. Podrobnosti o rozsahu a způsobu zpracování jsou uvedeny v samostatném dokumentu "Zásady zpracování osobních údajů", dostupném na www.sepsemproradost.cz a odkazovaném v přihlášce.
12. Foto a video dokumentace
Během programu může poskytovatel pořizovat fotografie a videa dítěte za účelem prezentace svých služeb, např. na webových stránkách, sociálních sítích či propagačních materiálech. Objednatel má při vyplnění přihlášky možnost rozhodnout, zda se zveřejněním těchto záznamů souhlasí.
13. Osoby oprávněné k předání a vyzvednutí dítěte
Dítě bude vydáno pouze zákonnému zástupci uvedenému v přihlášce nebo osobám, které jsou tímto zákonným zástupcem písemně pověřeny ve formuláři o oprávnění k vyzvednutí dítěte, který je zákonný zástupce povinen poskytovateli doložit před zahájením akce. Do tohoto formuláře musí být rovněž uveden druhý zákonný zástupce dítěte (pokud dítě má více zákonných zástupců) v případě, že je oprávněn dítě vyzvedávat, aby bylo jasně stanoveno, kdo má oprávnění dítě převzít.
Dítě může být též předáno k účasti na akci pouze zákonným zástupcem uvedeným v přihlášce nebo osobou písemně pověřenou zákonným zástupcem ve formuláři o oprávnění k předání a vyzvednutí dítěte.
Při předání i vyzvednutí dítěte je povinností předávající osoby se podepsat a zaznamenat čas předání, aby byla zajištěna přesná evidence účasti dítěte na programu.
Pokud bude dítě na akci docházet či odcházet z akce samostatně, musí být tato skutečnost rovněž uvedena v tomto formuláři. Zákonný zástupce bere plnou odpovědnost za bezpečnost dítěte při samostatném příchodu či odchodu.
14. Závěrečná ustanovení
Zasláním závazné přihlášky objednatel stvrzuje, že je oprávněn jednat za dítě a že se seznámil s těmito podmínkami, rozumí jim a souhlasí s nimi v plném rozsahu.
Objednatel bere na vědomí, že odpovídá za správnost a úplnost všech údajů uvedených v přihlášce a zavazuje se neprodleně informovat Poskytovatele o jakékoli jejich změně. V případě uvedení nepravdivých nebo neúplných údajů nese odpovědnost za případnou škodu, která tím může vzniknout.
Tyto smluvní podmínky jsou platné a účinné od 7. 8. 2025.